Rady |
Podstawowym zabezpieczeniem konsumenta i skuteczną ochroną praw konsumenta, jest wybranie sklepu który jest "dobrym sklepem". Dobra sprawdzona opinia sklepu, przestrzeganie przez sklep zasad "uczciwego kupiectwa" jest zabezpieczeniem najlepszym z możliwych. Dobry sklep zna przepisy i ich przestrzega - w interesie swoim i swoich klientów. Dba o klientów bo w ten sposób też dba o swoją opinię. Złota zasada - "klient ma zawsze rację" - jest respektowana w dobrych sklepach zawsze. Dobra firma - dobry sklep dba o klienta, stara się pomóc, jest to w jego interesie. Jeśli coś się zepsuje lub towar ma wadę, zły rozmiar - nawet jeśli towar okaże się bublem - dobry sprzedawca w takim przypadku, też będzie chciał pomóc. Warto kupować w sklepie który jest już znany. To najlepsza gwarancja, że zakup będzie udany. W Polsce jest dobre prawo konsumenckie. Jednak instytucje kontroli, sądy nie dają praktycznie możliwości dochodzenia swoich praw. Najlepsze przepisy (jedne z lepszych w Europie) i mechanizm urzędów, sądów który przypomina raczej dowcip, niż profesjonalizm, nie daje szansy na wygraną. Reklamacja w złym sklepie, to więcej problemów niż tego chcemy (robiąc nasze zakupy - w przypadku wady towaru i złego sklepu). Nie warto się łakomić, na tylko niższą cenę (często niewielką różnicę ceny), w sklepie którego nie znamy - przynajmniej w przypadku, gdy kupowany produkt jest produktem o znacznej wartości dla naszego domowego budżetu. Nasze straty w przypadku pomyłki będą znaczne - co zrobimy z towarem którego nie możemy reklamować w postępowaniu reklamacyjnym lub oddać do naprawy gwarancyjnej a koszt naprawy przekroczy zakup (kolejnego) nowego towaru. Warto więc wybrać sklep, o którym wiemy, że naprawdę dba o klienta !! (nie tylko dobry na reklamach). Odpuszczajmy sobie sklepy 'cwaniackie' i 'byle jakie'. Zyskamy spokój, bezpieczeństwo i pewność, że nikt nie naruszy naszych praw. Korzystanie z naszych rad ma jednak plusy i minusy: Plusy Unikniemy w ten prosty sposób wszelkich problemów konsumenckich, Zakupy będą zawsze bezpieczne, łatwe i przyjemne Nie spędzimy najbliższych 3-4 lat w sądzie, załatwiając sprawę rozklejonych butów, zepsutego czajnika, drukarki która nie drukuje, Minusy Nie we wszystkich sklepach możemy kupować (tylko w tych dobrych - wybranych) Nie możemy korzystać z promocji w sklepach (w których nie robimy zakupów) Nie dostaniemy odszkodowania w wysokości 100 zł po 3-4 latach procesu (oczywiście jeśli wygramy sprawę o rozklejone buty, zepsuty czajnik, drukarkę która nie drukuje) |