Główna arrow Rady
Google AdSense
Reklama
KONSUMENT.TV
Reklama
Reklama
OPARZENIA.INFO
Rady PDF Drukuj Email
Podstawowym zabezpieczeniem konsumenta i skuteczną
    ochroną praw konsumenta, jest wybranie sklepu który jest
    "dobrym sklepem". Dobra sprawdzona opinia sklepu,
    przestrzeganie przez sklep zasad "uczciwego kupiectwa" jest
    zabezpieczeniem najlepszym z możliwych. Dobry sklep zna przepisy i
    ich przestrzega - w interesie swoim i swoich klientów. Dba o klientów
    bo w ten sposób też dba o swoją opinię.
    Złota zasada - "klient ma zawsze rację" - jest respektowana w
    dobrych sklepach zawsze. Dobra firma - dobry sklep dba o
    klienta, stara się pomóc, jest to w jego interesie. Jeśli coś się
    zepsuje lub towar ma wadę, zły rozmiar - nawet jeśli towar
    okaże się bublem - dobry sprzedawca w takim przypadku, też
    będzie chciał pomóc. Warto kupować w sklepie który jest już
    znany. To najlepsza gwarancja, że zakup będzie udany.  W
    Polsce jest dobre prawo konsumenckie. Jednak instytucje
    kontroli, sądy nie dają praktycznie możliwości dochodzenia
    swoich praw.
    Najlepsze przepisy (jedne z lepszych w Europie) i mechanizm
    urzędów, sądów który przypomina raczej dowcip, niż profesjonalizm,
    nie daje szansy na wygraną.
    Reklamacja w złym sklepie, to więcej problemów niż tego chcemy
    (robiąc nasze zakupy - w przypadku wady towaru i złego sklepu).
    Nie warto się łakomić, na tylko niższą cenę (często niewielką
    różnicę ceny), w sklepie którego nie znamy - przynajmniej w
    przypadku, gdy kupowany produkt jest produktem o znacznej
    wartości dla naszego domowego budżetu. Nasze straty w
    przypadku pomyłki będą znaczne - co zrobimy z towarem którego nie
    możemy reklamować w postępowaniu reklamacyjnym lub oddać do
    naprawy gwarancyjnej a koszt naprawy przekroczy zakup
    (kolejnego) nowego towaru.
    Warto więc wybrać sklep, o którym wiemy, że naprawdę dba o
    klienta !! (nie tylko dobry na reklamach).
    Odpuszczajmy sobie sklepy 'cwaniackie' i 'byle jakie'. Zyskamy
    spokój, bezpieczeństwo i pewność, że nikt nie naruszy naszych
    praw.
    Korzystanie z naszych rad ma jednak plusy i minusy:


              Plusy
              Unikniemy w ten prosty sposób wszelkich
              problemów konsumenckich,
              Zakupy będą zawsze bezpieczne, łatwe i przyjemne
              Nie spędzimy najbliższych 3-4 lat w sądzie,
              załatwiając sprawę rozklejonych butów, zepsutego
              czajnika, drukarki która nie drukuje,



              Minusy
              Nie we wszystkich sklepach możemy kupować
              (tylko w tych dobrych - wybranych)
              Nie możemy korzystać z promocji w sklepach (w
              których nie robimy zakupów)
              Nie dostaniemy odszkodowania w wysokości 100 zł
              po 3-4 latach procesu (oczywiście jeśli wygramy
              sprawę o rozklejone buty, zepsuty czajnik, drukarkę
              która nie drukuje)